Wprowadzanie i zmiana parametrów licencji w WF-Magu i w innych programach Asseco Wapro

Czy ustawienia lub zmiana parametrów licencji to skomplikowana sprawa? Otóż nie! Bez problemu możemy zrobić to sami. Jest kilka sytuacji, w których będziemy musieli zmienić ustawienia lub będzie to musiał ktoś za nas zrobić. Jedyne o czym musimy pamiętać to nasze hasła i loginy!

Pierwsza sytuacja pojawi się, gdy przechodzimy z wersji demonstracyjnej na wersję pełną. Uruchamia się wówczas wersja 30 dniowa programu a my nie mamy jeszcze numeru licencji. Bez tego numeru nie możemy aktywować programu i dopiero gdy już dostaniemy w ręce nowy pakiet WF-Maga, możemy uzupełnić wszystkie dane licencyjne w programie. Wchodzimy wówczas przy logowaniu do programu w „administrację licencją i bazami danych” i łączymy się z serwerem (wprowadzając hasło i login). Gdy już się połączymy i pojawi się okienko zarządzające programem  przechodzimy do zakładki „licencje” i „zmiana parametrów licencji”. Wpisujemy nasz nowy numer z certyfikatu autentyczności, wybieramy wariant i liczbę stanowisk. Reszta danych firmowych pozostaje bez zmian i zapisujemy ponownie zamówienie kodu aktywacyjnego. Jest on wówczas poprawnie uzupełniony i zawiera wszystkie potrzebne dane do aktywacji. Teraz tylko czekamy na kod aktywacyjny i aktywujemy WF-Maga.

Inna sytuacja to zakup kolejnego stanowiska do pracy w programie lub rozbudowa posiadanego wariantu to wyższej wersji. W tym przypadku cała filozofia polega nie na instalowaniu nowej wersji WF-Maga czy WF-Fakira ale na zmianie samego wariantu w aplikacji. Program po takiej zmianie uaktywnia odpowiednie funkcje, które do tej pory nie były dostępne.Przykładowo mamy WF-Maga w wersji Start i zakupiliśmy rozbudowę do wersji Biznes. Wchodzimy ponownie do „administratora licencji i bazami danych”, logujemy się do naszego serwera i klikamy w zakładkę „licencje”. Po prawej stronie wybieramy „zmiana parametrów licencji” i zmieniamy wariant ze Starta na Biznes. Potem już klikamy dalej i potwierdzamy nasze dane firmowe (chyba, że zaszła w nich jakaś zmiana). Na końcu wybieramy sposób otrzymania kodu i sposób jego zapisu.Jeśli już zaznaczymy wybraną opcję to klikamy w „zapisz licencję” i wskazujemy miejsce zapisu pliku z zamówieniem kodu lub go drukujemy. Umowy licencyjnej nie musimy drukować. To by było wszystko. Teraz standardowo mamy 30 dni na wprowadzenie kodu aktywacyjnego. W ten prosty sposób zmieniliśmy wariant programu i możemy już na nim pracować.

 

Dodaj komentarz